Business art fashion day jest wydarzeniem organizowanym przez lawmore. Główna część eventu to panele dyskusyjne, które poprowadzone zostaną w trzech specjalizacjach: moda, sztuka, start-up. baf day odbędzie się 19 lipca w Stacji Mercedes.
baf day to odpowiedź na potrzebę młodych ludzi ciągłego rozwoju i eksploracji otaczającego ich środowiska. Panele skupiają się na modzie, sztuce i młodym biznesie, ponieważ to te właśnie środowiska są najbardziej kreatywne, a jednocześnie to tu pojawia się najwięcej zagadnień, których wielowymiarowa i abstrakcyjna natura aż się prosi, aby być przedmiotem żywiołowej dyskusji. baf day to kreator trudnych pytań i znaczących odpowiedzi.
Czas trwania poszczególnych paneli:
- panel moda: 12.00-13.30 (“Marka modowa- biznes jak każdy inny?”),
- panel start-up: 14.00- 15.30 (“Co hamuje młodą polską przedsiębiorczość?),
- panel sztuka: 16.00-17.30 (“Manifest lub promocja siebie, mainstream albo artystyczna partyzantka – jak zaistnieć w świecie sztuki“).
DYSKUTANCI PANELU SZTUKA:
- Michał Suchora (kurator i krytyk sztuki, prowadzi galerię BWA Warszawa)
- Karol Grygoruk (fotograf, m.in. związany z agencją ShootMe)
- Michał Olszewski (ekspert rynku sztuki, wieloletni dyrektor działu sprzedaży Domu Aukcyjnego Desa)
- Grzegorz Forin Piwnicki (grafik, projektuje też dla muzycznej sceny hiphopowej)
OPIS PANELU SZTUKA: “Manifest lub promocja siebie, mainstream albo artystyczna partyzantka – jak zaistnieć w świecie sztuki“. Jedni stwierdzą, że konflikt przedstawiony w tytule jest urojony, inni – że te drogi twórczości są nie do pogodzenia. Część wybiera złoty środek. Jednak każdy artysta to ekshibicjonista (nawet, jeżeli jest introwertykiem) – wydobywa z głowy uczucia i pokazuje je światu. Jaki wpływ ma artysta na istnienie swojej twórczości w świecie sztuki? Czy działalność galerii i innych instytucji nie manipuluje naszym postrzeganiem sztuki? Dlaczego obraz w postaci „paru kresek” może kosztować kilkaset tysięcy złotych a inny, bardziej pracochłonny i skomplikowany – kilkaset złotych? Jaki wpływ ma artysta na taki stan rzeczy? I kto kupuje w Polsce taką sztukę. Czego żądają rynek sztuki, czego artysta, a czego galeria od siebie nawzajem?
Kurator, ekspert rynku sztuki, grafik oraz fotograf zmierzą się z pytaniami, na które nie ma jasnej odpowiedzi. Ale czy sztuka właśnie taka nie jest?
DYSKUTANCI PANELU MODA:
- Magda Bulera (PR Manager LV),
- Dorota Wróblewska (dziennikarka),
- Tobiasz Kujawa (Freestyle Voguing),
- Anna Pięta i Magda Korcz (hush warsaw),
- Marzanna Lesiakowska-Jabłońska (prorektor via moda).
OPIS PANELU MODA: W ostatnich latach marki modowe powstają jak przysłowiowe grzyby po deszczu. Mówi się wręcz, że obecnie po prostu modnie jest być projektantem. Można się z tym zgodzić lub nie. Jednak własna marka, to nie tylko zabawa i sesje zdjęciowe do lookbooka w LA. Żeby sprawnie funkcjonować na rynku musimy traktować swoją markę poważnie. Moda to biznes. Ale czy jak każdy inny?
Wraz z Magdą Bulerą-Payne, Dorotą Wróblewską, Tobiaszem Kujawą, Anną Piętą i Magdą Korcz oraz Marzanną Lesiakowską-Jabłońską wspólnie zastanowimy się, czy szkoły artystyczne przygotowują projektantów do wejścia na rynek, czy takie wydarzenia jak targi modowe czy kolejne fashion weeki są potrzebne i czy mają rzeczywisty wpływ na rynek. Czy spontaniczne tzw. yolo wejście na rynek jest skuteczniejsze niż zaplanowana strategia budowania swojej marki?
Wśród zaproszonych osób, każda reprezentuje inny status w świecie mody (dziennikarka, PRowiec, bloger, wykładowca oraz organizatorki największych targów modowych w Polsce) i każda z nich ma inną perspektywę na to, co w branży się dzieje. To oznacza jedno – nie zabraknie merytorycznej i burzliwej dyskusji.
DYSKUTANCI PANELU START-UP:
- Marcin Beme (audioteka.pl)
- Konrad Ozdowy i Patrique Debois (mustache.pl)
- Bartłomiej Gola (VC, Speed Up Group)
- Katarzyna Godlewska (absolvent.pl)
OPIS PANELU START-UP: Co hamuje młodą polską przedsiębiorczość? To pytanie zadamy kilku osobom, które zdają się tymi hamulcami nie przejmować.
Katarzyna Godlewska – absolvent.pl i Fundacja Absolvent, Marcin Beme twórca audioteka.pl, Bartek Gola – partner zarządzający grupy funduszy SpeedUp oraz Konrad Ozdowy i Patrique Debois – twórcy i właściciele Mustache.pl i Mustache Yard Sale.
Różne punkty widzenia, różne drogi i różne doświadczenia. Każdy z nich miał do czynienia z przeszkodami – zarówno realnymi, jak i pozornymi. Marcin je obchodził, Kasia działa wbrew nim, Patrique i Konrad radośnie je ignorują, a Bartek pomaga takim jak oni zauważyć na czas i pokonać te najpoważniejsze.
Kilka słów o organizatorach. lawmore to firma doradcza działająca w branży kreatywnej. Specjalizuje się głównie we wspieraniu przedsiębiorców na wczesnym etapie rozwoju, doradztwie w zakresie strategii rozwoju marki i strategii e-commerce. lawmore to również obsługa prawna zarówno firm, jak i twórców działających niezależnie, ponieważ wśród nas są eksperci prawa własności intelektualnej, w szczególności prawa autorskiego.
https://www.facebook.com/events/341240682690461